کاشت ژلیش - کاشت پودری ( کدام را انتخاب کنیم )
نوشته شده توسط : dpmehr

کاشت ناخن

آشنایی با کاشت ناخن و متد های انجام آن

تبدیل به یکی از پر متقاضی ترین خدمات زیبایی و آرایشی شده است. از آن جا که خدمات زیبایی با بهداشت و سلامت افراد در ارتباطی تنگاتنگ هستند، استاندارد بودن مواد، مهارت کارشناس و رعایت ظرافت ها بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین لازم است افراد پیش از اقدام به کاشت ناخن و یا دریافت هر نوع خدمات زیبایی دیگر اطلاعات مهم و ضروری را در رابطه با آن کسب نمایند. این مقاله در این راستا به متقاضیان و علاقه مندان کاشت ناخن یاری خواهد رساند.

شناختی کلی از کاشت ناخن (Nail Implantation)

ساخت و کاشت ناخن مصنوعی در موارد غیر زیبایی می تواند برای درمان ناخن های تغییر شکل داده یا از دست رفته انجام شود. این کار در واقع شامل تهیه بستر ناخن نیز می شود. برای این کار شبکه ی پلی پروپیلن روی محل ناخن اعمال می شود و نصب انجام می گیرد.

جدیدترین روش کاشت ناخن برای زیبایی شامل قرار دادن یک لایه بالایی آکریلیک است که به شکل شبکه ای فیکس شده بر روی یک لایه ی پشتیبان کلاژنی قرار می گیرد. انتهای نزدیک به ریشه ی ناخن دارای مجموعه ای از نقاط برای محکم نگاه داشتن است که معمولا شامل سه نقطه ی نیم دایره ای می شود. واضح است که سایز ناخن ها در هر فرد و برای هر یک از انگشتان متفاوت است، بنابراین معمولا با استفاده از سایزرها اندازه های مناسب آن به دست می آید. کاشت ناخن را می توان هم برای دست و هم برای پا انجام داد. ناخن بتدا با یک پانچر (وسیله ی سوراخ کننده) که الگویی دندانه دار روی قسمت مسطح آن است، آماده می شود.

کاشت ناخن سالن سریرا

احتمال بروز حساسیت

حساسیت در افراد می تواند به اشکال گوناگون بروز کند. این که کدام روش کاشت ناخن ممکن است حساسیت زا باشد نیز امری کاملا نسبی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مسئله ی قابل توجه این است که در همه ی انواع متریال و روش های کاشت ناخن احتمال بروز حساسیت وجود دارد و افراد می بایست به سوابق احتمالی حساسیت های خود نسبت به مواد در گذشته توجه نمایند.

در این خصوص باید به این نکته نیز اشاره شود که ناخن پا به دلیل قرار گرفتن در فضای بسته ی کفش، نسبت به ناخن دست آسیب پذیر تر است و کاشت ناخن برای آن به ندرت توصیه می شود این مورد یکی از نکات کاشت ناخن می باشد که کمتر به آن توجه می شود.

روش کاشت ناخن ژل

همانطور که از نام آن پیداست، مواد این روش کاشت ناخن از نوع ژله ای است. این مواد به صورت آماده به فروش می رسند و نیاز به مرحله ی آماده سازی ندارند. روش کاشت آن نیز ساده تر است. تنها پس از استفاده از مواد ضد قارچ، روی ناخن قرار داده می شوند و سپس در دستگاه مخصوص خشک می شوند و استحکام می یابند. ژل کاشت ناخت به دلیل براق و صیقلی بودن زیبایی خاص خود را دارد و بسته به سلیقه ی افراد می تواند از آن استفاده نمود. در برخی موارد نیز امکان میکس دو روش پودری و ژل برای کاشت ناخن وجود دارد که پر طرفدار نیز هست.

کاشت گریم

پیش از معرفی باید گفت این روشی به مراتب گران قیمت تر است. این روش کاشت ناخن با هدف صدف سازی ناخن انجام می شود. زیبایی که در این روش کاشت به ناخن بخشیده می شود، سبب افزایش تقاضای آن شده است. همچنین این روش به انجام طراحی های دائمی کمک می کند. علت گران قیمت تر بودن روش کاشت ناخن گریم این است که ترمیم آن با کاشت آن برای اولین بار تفاوت چندانی ندارد. در هر مرحله ترمیم باید مواد کاملا تراشیده و ریموو شوند و سپس طراحی مجدد انجام گیرد. در برخی از مراکز صرف استفاده از پودر هلوئی را به عنوان کاشت گریم به مشتریان عرضه می کنند که باید گفت چنین نیست و در کاشت گریم آنچه ملاک است، صدف سازی پایه است.

روش هایی که تا اینجا به خوانندگان گرامی معرفی شد، عمده ترین و کاربردی ترین روش های کاشت ناخن است. هر شخص متقاضی می تواند بر اساس انتظار خود از سطح کیفیت ناخن، قیمت و شرایط خاص خود یکی از این روش های کاشت ناخن را انتخاب نماید.

صرفنظر از پیرایش کوتیکول (پوستی)

برای کاهش آسیب های کاشت ناخن، از تکنسین ناخن خود بخواهید که پیرایش کوتیکول (پوستی) را انجام ندهد. هنگام دریافت هر نوع خدمات مانیکور یا کاشت ناخن، پوسته های اطراف ناخن اغلب بریده می شوند. این کار اشتباه است و قطعا در بسیاری از موارد یکی از مهم ترین زمینه ها برای آسیب های کاشت ناخن می باشد. پوسته های اطراف ناخن معمولا ناخن ها را از عفونت محافظت می کنند. هنگامی که پوسته ها برش داده و برداشته شوند، باکتری ها و میکروب های دیگر راحت تر می توانند داخل بدن شما شده و عفونت ایجاد کنند. پاکسازی و درمان عفونت ناخن می تواند مدت زیادی طول بکشد.

آسیب های کاشت ناخن01 مصی ترابی

مهم ترین راه حل برای پیشگیری از آسیب های کاشت ناخن

روش موثر تر برای کاهش آسیب های کاشت ناخن، استفاده از آن ها برای یک زمان خاص و کوتاه است. چنانچه از استفاده از ناخن مصنوعی برای مدتی طولانی صرف نظر کنید، آسیب های کاشت ناخن را تا حد چشمگیری کاهش خواهید داد.





:: برچسب‌ها: کاشت ناخن , کاشت ناخن پودری , کاشت ناخن ژلیش , کاشت ناخن مصی ترابی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: