سقف وافل ارزان
نوشته شده توسط : dpmehr

ویژگی سقف وافل در ساختمان

 

سقف وافل یکی از انواع سقف ها می باشد كه برای پوشاندن قسمت زيادی از سقف كه بار كمتری به آن اعمال می گردد اجرا می شود. از آنجا که اين سقف مانند دال دو طرفه عمل می كند، هزينه اجرای نسبتا كمتری نسبت به انواع روش های سقف های دال مجوف از جمله كبياكس، يوبوت و نيز هزينه پايين تر نسبت به سازه های عرشه فولادی می باشد. در این مدل سقف چون نيازی به ميلگردهای تقويتی نمی باشد از زمان اجرای كمتری نيز برخوردار می باشد. در اجرای این سقف برای كاهش بار مرده در آن حفره هایی ايجاد می گردد اما در انتهای ستون ها و در بعضی موارد در انتها و در امتداد تيرها نيز تو پر می گردد.

 

ویژگی سقف وافل اجرای دو طرف بودن دال در شرکت بناسازان فرنام

 

از ویژگی سقف وافل سيستم قالب بندی آن است که به صورت دال كاسه ای است که همین امر باعث شده تا اين سقف دارای وزن كمتری نسبت به بقيه دال ها داشته باشد که برای پوشاندن دهانه های وسيع مناسب است و چون به صورت دو طرفه می باشد در هر چهار طرف خود دارای تكيه گاه می باشد. از آنجا كه اين سقف، دال دو طرفه می باشد در دو سو باربری آن انجام می گردد.

آشنایی با بابل دک، نوعی دیگر از سازه های مدرن

این سیستم که سقف حبابی نام دارد، از دیگر سازه های مدرن و حائز اهمیت برای ساخت سقف بناهاست. این سازه تشکیل شده از حجم های توخالی و حبابی است که از سبک ترین سازه ها به شمار می رود. از اختراع نخستین شکل آن دهه های معدودی می گذرد، اما به دلیل ساخت هوشمندانه و کاملا کاربردی روندی تکاملی را طی کرده و اینک به یک محصول مهندسی که مزایای بی نظیر و منحصر به فردی نیز دارد، تبدیل شده است.

 

اجرای سقف بابل در شرکت بناسازان فرنام مجری انحصاری سقف وافل و بابل دک در ایران

 

موارد زیادی را می توان به عنوان مزایای سقف بابل دک ذکر نمود. همچنین حجم بتن مصرفی نیز در مقایسه با سایر سازه ها اندک است. با وجود سقف بابل دک، هزینه های نازک کاری و تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی تا حد چشم گیری کاهش خواهد یافت. همچنین با اجرای آن دیگر ابدا نیازی به سقف کاذب نخواهد بود. از دیگر موارد و هزینه هایی که با انتخاب سقف بابل دک می توان آن ها را حذف یا بسیار کم کرد، میزان مصرف انرژی برای برآوردن نیازهای تأسیساتی – به خصوص در ساختمان های عمومی نظیر بیمارستان ها – نیاز به نیروی انسانی و هم چنین هزینه های ساخت اسکلت است.

نکته ی بسیار مهم این است که با انتخاب سقف بابل دک، همچنین زمان نصب و اجرای سقف برای مکان مورد نظر، از  بیست تا چهل درصد کاهش خواهد یافت. برای نصب و اجرای این سازه نیز نیازی به کارگران بسیار ماهر نیست و این روند به آسانی انجام خواهد شد.

 

شرکت بناسازان فرنام مجری انحصاری اجرای سقف بابل دک در ایران

 

ساخت سقف های حبابی تحت برند بابل دک در کشورمان در انحصار گروه بناسازان فرنام ایران است. این تیم مجرب توانسته اند تخصص و مهارت لازم را در زمینه ی ساخت سقف های حبابی کسب نموده و با بهترین و به روز ترین روش ها شما هموطنان را در انواع پروژه های ایجاد سازه های مناسب و کاربردی یاری نمایند. کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سقف بابل دک از طریق همین سایت امکان پذیر است.





:: برچسب‌ها: سقف وافل ازران ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: