آموزش نصب دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : dpmehr

1- بررسی و آماده سازی دوربین



- باید مشخص کنید که چه نوع دوربینی می خواهید نصب کنید


باید توجه داشته باشید که سیستم دوربین مدار بسته با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است یعنی باید بدانید که دوربین شما بسته به نیازهای امنیتی، بی سیم است یا با سیم. برای سهولت نصب از دوربینهای wi fi استفاده می شود که انعطاف پذیر تر نیز هستند. دوربینهای PoE IP سیمی نیز نسبت به دوربینهای wi fi دارای سیگنالهای پایدار تری هستند. استفاده از این دوربینهای نیز جایگاه و محبوبیت خاص خود را دارد بعلاوه اینکه قطعی سیگنال در این دوربینهای به ندرت اتفاق می افتد.

برای اینکه در موقع نصب از کابل کشی و سوراخکاری راحت شوید می توانید از دورینهای باتری دار استفاده کنید .این دوربینها دارای پایه بوده و به راحتی همه جا کار کذاشته می شوند.


آموزش دوربین مدار بسته - ایمن گستر امنیت

- دوربین مدار بسته را کجا می خواهید نصب کنید


در گام دوم باید مشخص کنید که بهترین جا برای نصب دوربین مدار بسته کجاست ؟ داخل یا خارج ساختمان. می توانید در این زمینه از تجربیات کارشناسان و متخصصین شرکت ایمن گستر امنیت استفاده کنید که بهترین جا برای اینکه بتوانید تصویر کاملی از محیط بدست آورید کجاست.

- آماده سازی ابزارهای نصب دوربین مدار بسته

بطور کلی ابزارهای مورد نیاز برای نصب شامل پیچ گوشتی، کابل ، آداپتور برق یا گیرنده، یک دریل برقی و نردبان و موارد دیگر است.

2- راه اندازی دوربین مداربسته توسط خودمان

 

-برای راه اندازی و نصب دوربین 5 مرحله زیر را در پیش داریم:

1- بررسی مناطقی از ساختمان که دارای سگنال پایدار است

- دوربین خود را به سمت بالا سوار کنید تا مطمئن شوید که نمای واضح تر و گسترده تری خواهد داشت. با صرف کمترین تعداد دوربین برای صرفه جویی در هزینه ، تا حد امکان تعداد ورودی را پوشش دهید.


آموزش دوربین مدار بسته - ایمن گستر امنیت

- در نقطه ای قرار دهید که از دسترس بچه ها و سارقان به دور باشد

- همچنین دوربین را طوری قرار دهید که در مقابل نور مستقیم خورشید و هر منبع نوری دیگر قرار نگیرد چون باعث می شود که کیفیت تصاویر به شدت کاهش پیدا کند.

- حتما به منبع تغذیه نزدیک باشد

- براکت نصب مورد نیاز دوربین را در زیر تخته قرار دهید. چرا که به محافظت از دوربین های امنیتی در فضای باز در برابر هوای شدید و متغیر کمک می کند.

- از قرار دادن دوربین در نقاطی که حریم خصوصی افراد است خود داری نمایید.

2- دوربین را روی دیوار نصب کنید

روی دیوارمطابق با سوراخهای دوربین، با دریل سوراخ ها را ایجاد کنید و دوربین را با پیچ محکم کنید و دوربین را در زاویه قرار دهید و مطمئین شوید که زاویه مناسبی را انتخاب کردید.

آموزش دوربین مدار بسته - ایمن گستر امنیت

3- سیمها و کابلهای دوربین را وصل کنید

مهمترین و شاید سخترین مرحله سیم کشی و نصب کابها باشد. ابتدا باید مسیر سیم کشی را برنامه ریزی کنید به خصوص اینکه بخواهید در چند نقطه دوربین کار بگذارید. با استفاده از دریل سوراخهایی ایجاد می کنید و سیمهای را از داخل سوراخها عبور دهید.

همچنین می توانید یک اتاق مخصوص برای تمام سمیها در نظر بگیرید. اینکار از فرسوده شدن سیمها نیز جلوگیری می کند.اگر دوربین شما از آداپتور برق DC استفاده می کند ، به این معنی است که به منبع تغذیه نزدیک منبع دوربین نیاز دارید.

آموزش دوربین مدار بسته - ایمن گستر امنیت

4- دوربین مدار بسته را به power متصل کنید

بعد از فرایند سیم کشی، مرحله بعدی اتصال سیستم دوربین مدار بسته منزل شماست و بررسی کنید که آیا دوربین می تواند منبع تغذیه را با موفقیت دریافت کند.ضبط نمایشگر و مانیتور به منبع تغذیه احتیاج دارد .سوکتهای مورد نظر را به منبع تغذیه دوربین متصل کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است در مواقعی برق قطع شود یا دستکاری صورت بگیرد که باعث قطع ناگهای برق شود. بهتر است که یک ژنراتور برق برای تامین دائمی برق دوربین در نظر گرفته شود.

5- دوربینی را که نصب کرده اید را تنظیم کنید.

آخرین مرحله نصب دوربین مدار بسته تنظم آن است. اینکه شما می خواهید فیلم دوربین را برروی گوشی تلفن همراه ببینید یا در سیستم کامپیوتر ، نرم افزار هایی در این زمینه وجود دارید که با کمک آنها می توانید تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید. همچنین تنظیماتی از قبیل بزرگ نمایی، ظبط ویدئو، نمایش زنده و ... را شرکتهای ارائه دهنده دوربین در اختیار شما قرار میدهند.





:: برچسب‌ها: آموزش نصب دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: