انگشتر دارینا ( انگشتر مردانه و زنانه )
نوشته شده توسط : dpmehr

انگشتر، نگین انگشتان دست ( بازدید از سایت دارینا )

انگشتر یکی از زیورآلات رایج در جامعه است که محبوبیت فراوانی میان مردان و زنان دارد. استفاده از انگشتر به مردان وقار و جاهت می بخشد و برای زنان زیبایی و جذابیت به ارمغان می آورد.

اقبال فراوان به این زیورآلات و رواج چشمگیر آن در جامعه سبب شده است تا سازندگان و طراحان آن هر روز طرح و قالبی نو و مبتکرانه ارائه نمایند و مدل های زیباتر و چشم نوازتری روانه بازار نمایند.

انگشتر تنها نقش تزیینی ندارد؛ بلکه در کنار آن، کاربردهای متعددی دارد. یکی از این کاربردها استفاده از آن به عنوان هدیه ازدواج است. انگشتر پای ثابت مراسم عقد و عروسی است. زوجهای جوان برای ابراز محبت و نیز تاکید بر تعهد و پایبندی خود به زندگی مشترک  حلقه در دست می کنند و عاشقانه و با افتخار آن را تا آخر عمر نگه می دارند.

از انگشتر برای مهر زدن و رسمیت بخشیدن به نامه ها و دست نوشته ها نیز استفاده می گردد. این وجه از کاربرد بیشتر میان علما و مراجع تقلید رواج دارد.

 دارینا و انگشتر 1

 

تاریخ پیدایش و رواج انگشتر

آن طور که از شواهد تاریخی برمی آید، انگشتر از مصر باستان و در راستای تکامل مهر سر برآورده است. از آنجا که مهرها نشان قدرت بودند، اشخاصی که مهرهای برجسته و خاتم (مهر) داشتند، افراد قدرتمند و بانفوذ به شمار می آمدند و مورد احترام مردم قرار می گرفتند. حاکمان و پادشاهان نیز با اعطای خاتم مخصوص خود به نمایندگان شان به آنان برای اجرای فرمانهای شان اختیار تام می دادند.

کم کم نقش انگشتر از خاتم (مهر) تکامل یافته و به ابزاری زینتی بدل گشت. زنان مصری به این کالای نو اقبال زیادی نشان دادند و از آن برای زیبا جلوه دادن انگشتان خود استفاده نمودند. با این همه، تمامی زنان مصری از یک جنس استفاده نمی کردند؛ زنان ثروتمند همچنین همسران اعیان و اشراف از طلا استفاده می کردند و زنان متعلق به طبقات پایین از فلزهای ارزان قیمت تر از جنس نقره، برنز و یا حتی شیشه و سفال استفاده می کردند.

در این میان رومی ها در استفاده همه جانبه از انگشتر و رواج آن گوی سبقت را از دیگران ربودند؛ در روم باستان و در فاصله سالهای 31 تا 449 قبل از میلاد، رومیان تنها از انگشترهای آهنی استفاده می کردند. با این حال، همگان حق استفاده از این وسیله زینتی را نداشتند. برای مثال، به دست کردن انگشتر برای بردگان ممنوع بود.

اما از سال 31 قبل از میلاد و با آغاز دوران امپراتوری روم، قوانین سختگیرانه ناظر به انگشتر تغییر کردند. در این دوران همچنین استفاده از انگشتر طلا رواج یافت. همزمان طبق قوانین، استفاده از انگشتر طلا که ابتدا به سفیران کبیر محدود می شد، برای اعضای رسمی مجلس سنا، کنسول ها و افسران ارشد دولت نیز مجاز به شمار آمد.

روش شناخت انگشتر عقیق اصل

بهترین روش, خرید از فروشگاه مطمئن است یا اینکه کسی را با خود ببرید که شناخت خوبی از سنگ های زینتی دارد.
عقیق اصل رگه های سوزنی,ابری و پر مانند دارد, ممکن است رگه ها دارای رنگی متفاوت از سنگ نیز باشد.رگه های موجود در عقیق مصنوعی و ساختگی بوده و مثل رگه های موجود در سنگ های معدنی طبیعی دلنشین نیست.
یک راه شناخت دیگر وزن است.سنگ عقیق اصل نسبت به نوع تقلبی ان وزن بیشتری دارد.درجه سختی سنگ عقیق خیلی کمتر از الماس نیست و فقط سه درجه کمتر از الماس میباشد بنابراین باید مقاومت بالایی داشته باشد و بایک ضربه کوچک نشکند و ترک بر ندارد.
راه دیگر تضاد ذاتی عقیق اصل با فصل است بدین معنی که در زمستان گرم است و در تابستان سرد.در صورتی که نوع صنعتی ان متناسب با تغییر دما تغییر میکند.
پردرخواست ترین نوع عقیق ,قرمز رنگ ان است که درنتیجه بین آن کمتر میتوان سنگ اصل پیدا کرد.بعضی از کارگاه ها سنگ عقیق را حرارت میدهند و سپس رنگ بعضی از فلز ها نظیر زنگ آهن
را به آن تزریق میکنند.
به هر حال شناخت این نوع عقیق کار هر کسی نیست و خیلی تخصص میخواهد.
ما در انگشتر دارینا این مهم را برای شما مهیا کرده و صمیمانه اماده ارائه بهترین سنگ ها و با کیفیت ترین نوع آنها به شما دوستداران این هنر میباشیم.





:: برچسب‌ها: انگشتر , انگشتر دارینا , انگشتر مردانه ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: